Enleaf
"Creativity is not the domain of one single person". Het team werkt volgens het motto van die quote. Een brainstorm maakt namelijk iedereen beter, want je verbindt, je inspireert en je komt samen tot oplossingen die je alleen niet had gevonden. Enleaf is daar een goed voorbeeld van.

Aan't werk ...
"Op een warme zomerdag vertelde Arne verhalen over zijn werk & klanten aan mij, zijn copywriter, zodat ik ze kon neerpennen. Ik kan alvast zeggen dat ik met plezier heb geluisterd, omdat Arne met zoveel enthousiasme vertelt over zijn klanten. Soms had ik de indruk dat hij eerder vertelde over zijn vrienden dan over zijn klanten."
_Cédric
It runs in the family
Na vele brainstorm- en ontwerpavonden was 'Enleaf' geboren. Een concept van Joren Dondeyne, de broer van Arne, en goede vriend Yentel Rombauts. Ze schrokken van de offerteprijzen die door bedrijven op hun platform voor de online aanwezigheid werd geplakt. Voor de verkoop van hun sustainable products, was het logisch dat hij en zijn businesspartner Yentel een webshop zouden starten. Enleaf maakt T-shirts, mutsen, bedrukkingen, … allemaal fijne concepten met heel toffe prints. Daarenboven zijn alle producten duurzaam gemaakt. Arne besloot mee 'te investeren' en samen met hen en het team aan de slag te gaan. Hij zorgde dat er een systeem op poten stond en leerde & coachete hen daarna stapgewijs zodat ze na een aantal sessies hun webshop volledig zelf konden beheren.
Webshops met kleding zijn er natuurlijk al heel wat, dus zochten ze samen naar een manier om op te vallen en het anders te doen dan andere webshops. Het gevolg van hun probleem: brainstormavonden. En dat waren er wel wat!
Als de kat van huis is...
Die brainstormavonden brachten hen bij het idee om te werken met bewegende modellen, om de dynamiek van hun merk te benadrukken, i.p.v. te werken met statische foto’s. Daarvoor hadden ze een volledig witte muur nodig. Gelukkig was Melissa niet thuis, waardoor de twee broers, waarschijnlijk net als toen ze klein waren, het hele kot op stelten hebben gezet. Ze moesten een witte muur hebben en niets zou hen tegenhouden.

Het eindresultaat
De website van Enleaf is een vrij stoere website, maar Arne is vooral erg trots over de samenwerking tussen creatieve zielen. Wanneer zo’n samenwerking goed zit, gebeuren dingen haast vanzelf. Zoals de promofilm die geshoot werd in onder andere Wortel Kolonie of het moment in de Staatsbossen van Ravels waar een reiger heel de tijd in de lens van de drone bleef vliegen. Het leek wel National Geographic, alleen wachten zij een hele dag voor dat ene shot en gebeurde het bij ons par hazard.

Op de vraag waarom hij deze case online wilde, was het antwoord tweeledig & eerlijk. Enerzijds om hun concept (ondertussen heeft vriend Dries de dagelijkse leiding van broer Joren over genomen) wat mee te promoten. Starters kunnen geen aandacht genoeg krijgen! Daarnaast is dit project een voorbeeld van hoe heel wat samenwerkingen verlopen. Arne schuwt de gezellige avonden & momenten om samen met klanten creatief na te denken niet. Maar al te vaak is dat met een glas, hap of tenminste in een gezellige setting.
- - -
Geschreven door Cédric
Copywriter bij Mark & Think