De terroir? Da’s de schrijver van jouw bord.
Die bordjes lagen vol goed eten, maar het was vooral aan een tafel met fijne mensen
Op hun terroir De eerste en tweede meeting die we hadden, gingen door in het restaurant in Gierle en in de slagerij in Oosthoven. In de terroir van onze klanten. Ivan kent Mark & Think al erg lang. Ivan werkt al 14 jaar samen met Arne. De eerste website maakten we voor Lèche Plat, het eerste restaurant van Leen en Ivan in Arendonk. Daarna maakten we bij de verhuis naar het prachtige pand in Gierle de eerste website voor het toenmalige Au Comptoir en later de tweede voor hetzelfde restaurant en hun uitbreiding naar de wijnshop. De gedeelde passie voor wijn zorgen al jaren voor boeiende conversaties en het uitwisselen van ervaringen. Ik moet je niet vertellen dat Arne deze rebranding absoluut wilde doen? Haha!
Nu, voor het nieuwe restaurant, kregen we dus opnieuw de kans om het digitale verhaal van Ivan te brengen. We mochten eveneens Els en Filip ontmoeten, nieuwe vennoten van het restaurant, goede vrienden van Ivan en enorm gepassioneerd door hun vak. Ze baten Slagerij Ceursters uit in Oosthoven, Oud-Turnhout.
Op de gedeelde terroir
Die tweede avond, meeting in Oosthoven. Wel, dat was iets wat we nog niet veel hebben meegemaakt tijdens een meeting. De wijn vloeide rijkelijk en Arne slaagde voor de blinde proeftesten die Ivan hem voorlegde (vooral de Cos d'Estournel 1999 blies Arne omver). Ik slaagde dan weer voor de ‘eet zoveel mogelijk van het beste vlees op de wereld’-test. Geen moeilijke test, maar ik was wel geslaagd! Tijdens die eerste avond hebben we Ivan en Filip op de rooster gelegd en veel geluisterd. Mark & Think kenmerkt zich ook door de kritische dialoog en het meedenken aan en rond concepten. Iets wat met dat vlees en die wijn voor weinig problemen heeft gezorgd.
“Onzen terroir”
We bedachten mee de wedstrijd om de eerste feestavond te organiseren en hebben, buiten het logo, het volledige project in handen gehad. We maakten de website, schreven het verhaal, inspireerden voor de fotoshoot, bedachten de huisstijl, maakten advertenties en zetten hun socials uit.
We zaten met dit project echt volledig in ons element, want we kenden de sector, maar leerden snel heel veel bij. Op vraag van Team terroir laten we de huisstijl een duidelijk elan en cachet uitstralen. De cadeaubon, die een echte terroir-uitstraling heeft, de lijnen op de socials media, de menukaart…
We hadden een stijlvolle menukaart nodig, die toch heel flexibel aan te passen valt, want Ivan wil zijn menu makkelijk kunnen aanpassen. Logisch, ‘den terroir’ verandert voortdurend. Niet alleen met de seizoenen. Na wat brainstorm werk met zichzelf, kwam Arne tot een concept met als inspiratiebron het sterrenrestaurant de Treeswijkhoeve in Waalre. Hij belde met de eigenaars en vroeg enkele technische zaken op. Soms kan het allemaal ook heel gemakkelijk zijn, de pritstift van de Action doet hier fantastisch werk. Dus als je de kaart straks vast hebt, heb je alvast wat meer achtergrond.
Neen, kijk. Het was duidelijk dat hun terroir, gecombineerd met onze terroir, een vruchtbare bodem was. De website staat online en we horen langs alle kanten dat iedereen terecht erg trots mag zijn!
- - -
Geschreven door Cédric
Copywriter bij Mark & Think