Wondergoed
Ook starters zijn aan het juiste adres bij Mark & Think. De lingeriewinkel van Wendy is daar het perfecte voorbeeld van.
Aan't werk ...
"Op een warme zomerdag vertelde Arne verhalen over zijn werk & klanten aan mij, zijn copywriter, zodat ik ze kon neerpennen. Ik kan alvast zeggen dat ik met plezier heb geluisterd, omdat Arne met zoveel enthousiasme vertelt over zijn klanten. Soms had ik de indruk dat hij eerder vertelde over zijn vrienden dan over zijn klanten."
_Cédric
Carrièreswitch
Wendy was al jaren schoonheidsspecialiste toen ze bij Arne aanklopte met haar nieuwe idee. Ze wilde namelijk een lingeriewinkel opstarten. Aangezien ze niet zo thuis is in de wereld van websites, marketing en het hele online gebeuren, vroeg ze Arne of hij haar kon ondersteunen en ontzorgen. Arne heeft een forfaitair bedrag geplakt op die ondersteuning en kon nadien de hand van Wendy vastnemen om haar (online) begeleider te zijn in die zoektocht. Op die manier kon zij zich focussen op haar nieuwe business en zorgde het team van Arne voor het volledige online & offline plaatje.
Voorsprong nemen door SEO
Omdat de zaak van Wendy in februari 2022 zal opengaan, moest het team dus nog enkele maanden overbruggen. Daarom hebben ze een landingspagina gemaakt die zes maanden voor de opening online stond, zodat ze vanaf oktober met haar domeinnaam al sterker kan staan qua SEO en Wendy dus veel sneller online gevonden zal worden. Samen met Wendy en haar man Tom brachten ze de concurrentie en doelgroep(en) in kaart. Daarna kon het echte werk beginnen.
Branding
Wendy moest, als persoon, ook een volledige branding krijgen. Het team werkte vooral met Facebook en Instagram om dat plaatje volledig vorm te geven. Bij het aanschaffen van lingerie moet er een vertrouwensband zijn met de persoon die in de winkel staat, want mensen moeten zich bovenal goed en op hun gemak voelen in een lingeriewinkel. Om dat vertrouwen te krijgen, is het belangrijk dat klanten een gezicht kunnen plakken op de zaak en dat is exact wat Arne met de branding van Wendy wil beogen.
Conceptualiseren
Vervolgens schrijft Wendy ook teksten naar eigen beleving en samen met één van de copywriters filtert Arne daar de belangrijkste zaken uit om op de website te brengen. Dit past allemaal binnen de conceptualisatie van nieuwe zaken, iets waar Arne en zijn team veel tijd aan spenderen. Door die conceptualisatiefase, speelt het team zijn bakken ervaring uit en leert het de klanten om zaken zelf te doen, vooraleer we de spreekwoordelijke hand lossen.
- - -
Geschreven door Cédric
Copywriter bij Mark & Think