Dignitas
Thuiskomen en gelukkig worden als je in je eigen tuin kijkt, dat is een gevoel dat ik iedereen toewens. Dignitas Tuinen zorgt ervoor dat de dromen die je hebt over dat stukje groen, werkelijkheid worden.
Aan't werk ...
"Op een warme zomerdag vertelde Arne verhalen over zijn werk & klanten aan mij, zijn copywriter, zodat ik ze kon neerpennen. Ik kan alvast zeggen dat ik met plezier heb geluisterd, omdat Arne met zoveel enthousiasme vertelt over zijn klanten. Soms had ik de indruk dat hij eerder vertelde over zijn vrienden dan over zijn klanten."
_Cédric
“Wat doe ik hier dan eigenlijk?”
Twee jaar geleden kwam Arne voor het eerst binnen bij Luc en Annemie van Dignitas Tuinen. Hun hoofdactiviteit is het aanleggen van zwemvijvers, maar ze doen vanalles wat te maken heeft met de aanleg van tuinen. Op het moment dat Arne aankwam bij hen, zat het bedrijf van Luc en Annemie op een kantelpunt. Ze hadden nog wel genoeg werk, maar ze begonnen stilaan te merken dat er een paar erg grote spelers op de markt kwamen en hier en daar al met “hun projecten” aan de haal gingen. Na veel sloten koffie gedronken te hebben, luisterend naar hun verhaal, zei Luc: “Ik denk dat ik meer gevonden moet worden door klanten, maar ik ben daar eigenlijk niet zo voor, zo’n website.” Arne dacht: “Wat doe ik hier dan eigenlijk?”, maar hij zei het niet, dronk verder van zijn koffie en luisterde aandachtig verder naar de mooie verhalen die ze te vertellen hadden. Luc en Annemie deden de zaak al die jaren enkel met hun tweetjes en dat sprak Arne enorm aan. Het gesprek nam tal van verschillende wendingen: het ging over levensvisies, maar ook over de klanten die beide ondernemingen voor ogen hadden, hun manier van werken en de manier waarop het team van Mark & Think werkt... Kortom, onbedoeld en onbewust was dit een startersgesprek dat erg waardevol was om mee aan de slag te gaan.
Het was vooral de stap naar het onbekende en ook het toegeven van ‘het ging toch al die jaren goed zonder online aanwezig te zijn’. Punt is, wie vandaag iets of iemand wil zoeken … gebruikt het internet.
Always up for a challenge
Er is als webdesigner natuurlijk geen grotere uitdaging dan iemand nog te moeten overtuigen van het belang van een website. Aan de andere kant, kon Arne daar vanuit zijn expertise wel het hele verhaal toelichten, zonder dat er al veel voorkennis was. Zo kon het verhaal van Dignitas vanuit een wit blad starten en is het daarom zulk een succesverhaal geworden.
Ik kom daar graag
In de babbel met Arne over deze case merkte ik dat hij Luc en Annemie enorm veel warmte toe draagt. Hij liet verstaan dat die warmte alles te maken had met die allereerste ontmoeting (die trouwens een volledige voormiddag in beslag nam). Ik citeer Arne: "Ik reed naar huis met een gevoel van bewondering voor hun visie op wat ze doen en wie ze zijn. Hoe Luc met respect sprak over zijn concullega's, zijn vrouw die elke dag mee de handen vuil maakt en gewoon hun zijn." Het is lang niet de enige keer dat hij er uren mee sprak. Luc sprong en springt geregeld nog eens binnen of Arne passeert even voor wat koffie, een SEO babbel of gewoon om te vragen hoe alles loopt.
Belofte maakt schuld
Na research, deed Arne een belofte aan Luc: “Ik geloof erin dat we voor de zoektermen waarop jij wilt gevonden worden, comfortabel op de eerste Google-zoekresultaten pagina kunnen staan.” (n.v.d.r Arne belooft nooit plaats één, het algoritme van Google heeft nog niemand 101% doorspit.) Meer moest Luc niet horen en spoiler alert, twee jaar later staat de website van Dignitas Tuinen voor verschillende van die zoektermen nog altijd helemaal bovenaan in de zoekresultaten.
A job well done zou je denken! Arne vertrouwde me nog toe dat hij op een bepaald moment stuurde naar Luc "Moeten we de website niet offline halen, straks zit je met een projectlijst tot in 2025". De webstatistieken zijn ronduit indrukwekkend en de Google Search Console is daar alleen maar bevestigend in. De SEO had gewerkt, maar misschien iets te goed!? ... (haha)
Luc maakte de cirkel rond: eerst geloofde hij niet in het nut van de website en daarna wist hij maar al te goed hoe nuttig het kan zijn!
Hoewel ik goed begrijp waarom hij deze case online wilt, vroeg ik er op het einde van de babbel toch nog eens concreet naar. Voor mij was het antwoord toch verrassend: "Cédric, Luc en Annemie zijn iedere dag met twee op pad. Ze stralen vakkennis uit, hebben liefde voor elkaar & voor de natuur ... en hun visie op 'het werk', man daar ben ik jaloers op. Ik kan je een case laten schrijven enkel en alleen over deze twee mensen zonder hun zaak te noemen. Geen kwantiteit, maar kwaliteit. Geen half werk, maar 150% werk. Geen gezeur, maar oog op de toekomst. Ik heb enorm veel respect voor hen. "
- - -
Geschreven door Cédric
Copywriter bij Mark & Think