Socialmedia strategie
In een notendop: afhankelijk van hoeveel je ontzorgt wil worden, maken wij een strategisch- & financieelplan op. Onze doelstelling: je stress rond socials wegnemen.
- - -
De uitgebreide versie: Een term die de laatste jaren wordt rondgeslingerd alsof het niks is: social media. Jij weet zeker en vast wat het is, wat het doet en dat het elke dag aan belang wint bij de huidige (en toekomstige) ondernemer. Wat je daarentegen misschien niet weet, is hoe je social media nu juist hanteert om doelen te bereiken, leads te genereren en die leads om te zetten in betalende klanten. Ook hier kan Mark & Think voor jou een rol spelen. Het is ons doel om jou volledig digitaal te ontzorgen en sociale media zijn immers digitaal. Onze visie hierop is tweevoudig, want sociale media is niet éénvoudig (hehe)!
Je vond wellicht al prijzen online. Het gemiddelde schommelt rond vierhonder euro per maand voor strategie, beheer, enkele posts etc ... Wel, dat doen wij niet.
Er zijn twee heel belangrijke parameters bij het beheer van sociale media, nl. een duidelijke vooropgestelde strategie/planning en ongeacht wat velen zeggen is niet de actie van het posten belangrijk, maar de reactie op het posten. Sommige ondernemers stoppen er heel veel tijd in om hun sociale media te beheren, maar missen ze een duidelijke strategie, waardoor ze veel energie kwijtspelen. Andere ondernemers kiezen er voor om het hele beheer uit te besteden, waardoor er plannen worden opgezet in programma's als Hootsuite om content te droppen, maar zij missen dan weer de interactie met hun klant. Onze aanpak geeft het beste van twee werelden: wij tekenen samen met jou een duidelijke visie, strategie en planning uit, leren je de makkelijkste tools aan en geven jou de kans om zelf de actie te doen en de interactie met de klant aan te gaan. Je leest het goed, wij zijn geen voorstander om je post online te zetten.En jullie vragen daar geld voor ...
“Vandaag zetten wij verschillende bedrijven internationaal in de markt. We worden betaald voor ons denkwerk (Think) en de creativiteit. De contentkalender is van bitcoin waarde (of stond het goud nu toch nog beter?). Wat wij beogen is dat je als ondernemer nog wél betrokken bent bij je eigen socials”. _Arne
& hoe doen we dat dan bij Mark & Think?
"Hey Roeland, toffe post gisteren. Is dat echt gebeurd?" complimenteerde Arne zijn buur onlangs. "Euh, wat? Ik weet niet waarover je het hebt. Bedrijf X doet mijn socials."
Daar doen wij dus niet aan mee. Om zo'n redenen ontzorgt Mark & Think jou in het maken van een strategie, een planning en daarop laten we onze volledige creativiteit los. Dat mag je vrij letterlijk nemen, want op die creativiteit staat bij ons geen maat.
Concreet stellen we je contentkalender op, schrijven we je content, maken we een social-huisstijl en willen we de posts in elkaar zetten, als je dat allemaal wenst. In het hele traject krijg je zicht op de strategie, eventuele hashtags en hoe we het aanpakken. Een investering in jaar één die het tweede jaar meteen opbrengt, want dan gaan we reviseren en recycleren. Je bepaalt zelf hoeveel werk je uit handen neemt.
We benadrukken dus dat we jouw socials niet overnemen, want het is juist heel waardevol om die gesprekken zelf aan te gaan. Wat we uiteraard wel doen, is je bijstaan op sleutelmomenten voor jouw sociale media-kanalen en mee actie ondernemen waar nodig. Dat geldt voor alles; hulp bij posts, reacties, interacties, het aanleren van online tools & software en eventuele organisatie van events of PR-communicatie waar nodig.
- - -
Ontmoet onze creatievelingen
Mathias Geerts, Cédric Leppens en Arne Dondeyne